Vožnja motorja je precej bolj nevarna, kot vožnja avtomobila. Motoristi imajo manj stika s podlago, obenem pa so tudi lažji, zato jih bistveno hitreje odnese s ceste. Avtomobilu lahko odpadejo vsa 4 kolesa, pa bo voznik v njem še vedno precej bolj varen, saj je obdan z varnostno kletko in pripasan s pasom. Pri motoristu pa lahko le manjša nepredvidena situacija, kot je na primer žival na cesti, povzroči hud padec in hujše poškodbe voznika, ali pa celo smrt. Zato se motoristom posveča še posebno pozornost. Za razliko od avtomobila so motoristi tudi manjši skupaj z vozilom, zato jih drugi udeleženci v prometu težje opazijo, kar povečuje možnosti za nenamerno izsiljevanje ali trk z motoristom.
Zato je izpit za motor še bolj zahteven, kot tisti za avto. Opraviti je potrebno več ur, tako da motorist resnično obvlada svoje vozilo. Motoriste se tudi spodbuja, da na močnejše motorje prehajajo postopoma in tako počasi utrjujejo znanje vožnje z motorjem. Tudi zaradi tega je izpit za motor razdeljen v več kategorij, glede na moč vozila.
Trening varne vožnje za motoriste je prilagojen izobraževanju o nevarnostih, ki jim pretijo. Tako, kot pri vozniškem izpitu kategorije B za avte, je potrebno tudi po tem, ko opravimo izpit za motor, narediti še trening varne vožnje na primernem poligonu varne vožnje. Tam je potrebno priti s svojim motorjem, ki smo ga vajeni, da je tako učenje bolj učinkovito. Na treningu varne vožnje se motoristi naučijo cele kopice veščin, ki jim pomagajo, da se bolje odzovejo na nepredvidljive situacije na cesti.
Na začetku motoristične sezone pa je čedalje bolj popularen tudi obnovitveni trening varne vožnje za vse motoriste. Tako se lahko počasi pripravijo na sezono in obnovijo ključne prijeme, ki omogočajo bolj varno vožnjo v cestnem prometu.