Večino sodobnih avtomobilov poganjajo motorji z notranjim izgorevanjem, ki za svojo zmogljivost izkoriščajo moč izgorevanja goriva v batih motorja. Gre za telo domiselno in v naših časih tudi za močno izpopolnjeno rešitev, ki omogoča razvoj raznovrstnih vozil z osupljivimi zmogljivostmi. Hkrati pa se pri tem načinu pogona pojavljajo tudi nekateri pomisleki, predvsem v zvezi z izgorevanjem goriva in izpusti snovi v ozračje.
Izgorevanje je le redkokdaj popolno, zato v reakciji nastaja odpadni material, ki ni prijazen do okolja in zdravja ljudi. Dobro se za omejitev izpusta teh delcev obnese filter trdih delcev, ki ga najdemo v vsakem izpušnem sistemu. Posebej v dizelskih vozilih ima pomembno nalogo DPF oziroma FAP filter, ki zadržuje delce goriva in nezgorelega materiala. FAP filter je izjemno pomemben predvsem pri počasni mestni vožnji na nizkih obratih, pa tudi sicer zagotavlja vse odlike, ki jih mora imeti filter trdih delcev. Vseeno se včasih iz izpušnega sistema odstrani, češ da ovira optimalno delovanje avtomobila. Res je, da lahko star in nasičen FAP filter vpliva na delovanje motorja, a prava rešitev je ta, da filter očistimo ali zamenjamo, ne pa da filter trdih delcev preprosto odstranimo.
Trdi delci so le ena plat težave. Pri izgorevanju goriva se ustvarjajo plini, ki so strupeni za okolje in človeka. Te zadržuje katalizator, ki strupene pline veže v manj škodljive snovi in tako bistveno izboljša vsebino izpustov.
Veliko lahko storimo s samo optimizacijo izgorevanja, pri tem pa moramo misliti na celo vrsto dejavnikov. Od kakovosti goriva, uporabljenega olja in drugih materialov do stanja opreme in sistemov pogona avtomobila. Že majhne nepravilnosti lahko pokvarijo občutljivo razmerje goriv in zraka, pri tem pa nastanejo neželeni stranski proizvodi. Je pa vsekakor možno doseči vsaj boljše izgorevanje goriva, če ne že povsem optimalne stopnje. Že s tem, da za svoje vozilo dobro skrbimo in uporabljamo le kvalitetna goriva, lahko veliko naredimo.