Te vrste pogonov uporabljajo le viličarji na akumulatorski, plinski in dizelski pogon in se kar precej ločujejo od klasičnega. Hidrostatični ima denimo možnost, da poganja črpalko na hidravliko in plin se poveča takoj ob pritisku na pedal. Pedala pa ima le dva, torej za vožnjo naprej in nazaj, kar pomeni ne vsebuje sklopke ali menjalnika. Vse to pomeni, da je uporaba zelo enostavna in da se viličar enostavno ustavi, ko na pedala nehamo pritiskati.
Potem pa so tukaj še hidrodinamični pogoni, ki pa se uporabljajo z reguliranjem hitrosti brez stopnje. Tukaj sta prav tako kot v hidrostatičnem dva pedala, za pospeševanje in zaviranje, prav tako pa ima možnost dveh prestav – v slednjo pridete samodejno. Tukaj imate tudi prestavno ročico, ki pa je upravljana z elektromagnetnimi ventili. Posebnost teh pogonov pa je predvsem zmožnost počasnega premikanja ali približanja, kar za razliko od denimo mehanskih menjalnikov omogoča tudi za 40 % hitrejše upravljanje, ki je veliko bolj enostavno.
Pri uporabi viličarja pa morate ne le imeti opravljeno pravilno izobraževanje, ampak biti pozorni na mnogo nevarnosti, ki se vam lahko dogodijo. Poti, kjer ga vozite naj bodo proste in dovolj široke, prav tako bodite pozorni, da ne nalagate preveč tovora, da to nebo povzročilo prevelikih bremen. Mnoga podjetja največkrat zaradi velikih potreb po viličarjih ne kupujejo samo novih, zato je še posebej v zadnjem času vse več nakupov bilo preko dražbe. Seveda pa ne samo podjetja, ampak tudi najrazličnejša skladišča, ki potrebujejo velika števila le-teh. Dražbe tukaj pridejo prav predvsem zaradi razloga cenovnih ugodnosti, saj so cene tukaj lahko tudi za polovico nižje, sploh če vam uspe preiti do druge dražbe, kar pomeni, da se stvar na prvi ni prodala. To lahko vsekakor izkoristite v svoj prid, a kljub temu pazite, da dobro pregledate vsak stroj pred nakupom, da ne boste na koncu imeli več stroškov z vzdrževanjem, kot nakupom iz dražbe.